Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Állami kitüntetés-cunami zúdult Gödöllő(iek)re 2025-08-20 10:07:47 Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter a Pesti Vigadó épületében adta át a különböző minősítésű polgári díjakat
Béres Ilona átvette a Pécsi Ildikó Emlékdíjat 2025-05-21 18:01:49 Az ünnepélyes ceremónia helyszíne ebben az esztendőben a Művészetek Háza épülete volt május 21-én, a névadó születésnapján
Két és fél hétre bezár a gödöllői mozi 2025-04-27 10:55:05 Április 28-a és május 14-e között székcserével egybekötött részleges felújítás lesz a Hamvay-kúria épületében működő filmszínházban
Gödöllői városháza-ügy: ilyen volt, ilyen lett… 2025-02-06 18:17:25 Idestova 5 éve húzódik a Szabadság tér 6. szám alatti, mára „főtéri torzóvá” és/vagy „elizélt palotává” lett épület megújítása
Hamarosan lezárul a gödöllői egyetemi aula felújítása 2025-02-06 10:19:37 Az ikonikus épület fejlesztésére – fűtés- és informatikai rendszer korszerűsítése, elektromos hálózat cseréje – mintegy 2 milliárd forintot költöttek